top of page

RURAL’UP MALLORCA 2023 BASES I INSCRIPCIÓ

Updated: Jan 13

BASES DEL PREMI

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ


L’Associació Mallorca Rural organitza els “Premis Rural’up Mallorca 2023 d’emprenedoria rural” per a recolzar iniciatives i projectes d'empreniment sostenibles a la zona LEADER de Mallorca per afavorir la creació de llocs de feina, l’activitat econòmica sostenible en el territori i potenciar la cultura emprenedora en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). En total, es lliuraran 6 premis de 1500 euros cadascun entre aquells projectes que realitzin el programa de 8 mòduls que té per objectiu potenciar la innovació i l’emprenedoria sostenible a les zones rurals de Mallorca.


Aquesta iniciativa està finançada per CaixaBank en el marc del seu programa Tierra de Oportunidades amb l’objectiu de reforçar el seu compromís amb els entorns rurals a través de la col·laboració amb els Grups de Desenvolupament Rural i la col·laboració de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI) i del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).


En què consisteix RURAL'UP MALLORCA 2023?


RURAL'UP MALLORCA 2023 és un programa de formació per a projectes de l'àmbit rural de Mallorca, en concret de la zona LEADER, i el reconeixement amb premis en metàl·lic de 1500 euros a 6 projectes que hagin superat un 80% del programa de formació i lliurin, fins al 12 d’abril, un Pla d’Empresa segons els model de l’IDI.


Quin objectiu té RURAL'UP MALLORCA 2023?


L’objectiu d’aquest programa és impulsar i facilitar el desenvolupament de projectes sostenibles i innovadors a les zones rurals LEADER de Mallorca amb un programa de formació i acompanyament i una dotació econòmica de 1500 euros a cadascun dels projectes que destaquin per la seva qualitat, impacte i viabilitat.


Quin és el contingut, calendari i formadors del programa de formació?


El programa es desenvoluparà de manera presencials al Centre Bit d’Inca, menys quan s’indiqui el contrari.


Mòdul 1 Emprendre amb Ana Seijo

Dimecres, 8 de febrer, de 17 a 19 h

Sessió sobre els recursos de la persona emprenedora, com generar una idea de negoci, identificar el client i el problema principal i identificar el valor percebut del producte o servei.


Mòdul 2 Creativitat i innovació amb David Torres

Dimecres, 15 de febrer, de 17 a 19 h

Taller per treballar habilitats de les persones emprenedores per crear, desenvolupar i posar en pràctica una idea de negoci.


Mòdul 3 Canvas amb Pere Jiménez (IDI)

Dimecres, 22 febrer, de 17 a 19 h


Mòdul 4 Pla de Màrqueting amb Juanjo Amengual

8 de març, de 17 a 19 h

Dimecres, Sessió que inclou coneixements sobre fonaments, anàlisi de mercat i sectors, diagnosi, objectius i pla d'acció del màrqueting per a empreses i projectes


Mòdul 5: Pla econòmic financer amb Mónica Rivera (IDI)

Dimecres, 15 de març, de 17 a 19 h


Mòdul 6 Fer empresa amb Ana Seijo

Dilluns, 20 de març, de 17 a 19 h

Sessió de networking que incentivi el coneixement dels projectes que formen part del programa tot creant sinèrgies i acords de col·laboració entre els participants


Mòdul 7 Màrqueting digital avui amb Juanjo Amengual

Dimecres, 29 de març, de 17 a 19 h

Sessió per analitzar els canals i tendències actuals en màrqueting (SEO, PPC, màrqueting de continguts, xarxes socials, email màrqueting, audiovisual…)


Mòdul 8 Mentoria grupal digital amb Juanjo Amengual

Dimecres, 5 abril (horari a definir)


A qui es dirigeix RURAL'UP MALLORCA 2023?


RURAL'UP MALLORCA 2023 es dirigeix a emprenedors i emprenedores que tenguin o vulguin desenvolupar un projecte a l’àmbit rural de Mallorca. Han de complir algun dels següents supòsits:

  • Autònoms o que hagin de ser-ho,

  • les cooperatives i SATs

  • associacions,

  • entitats mercantils o empreses embrionàries de nova constitució o amb una antiguitat inferior a 3 anys i facturació anual inferior a 150.000 €, amb menys de 10 treballadors o empreses que amb més antiguitat que inicien un nou projecte o línia de negoci.


Quin tipus de projectes s’hi poden presentar?


Es poden presentar projectes d’àmbit agrarista que s’emmarquin en alguna d’aquestes tipologies:

  • Projectes dirigits a recolzar la competitivitat del sector agrari i agroalimentari, millorant la comercialització dels seus productes i l’emprenedoria digital

  • Projectes d'innovació productiva en el medi rural

  • Projectes que impulsen l’economia circular

  • Projectes que potencien el producte local i aprofitament dels recursos endògens

  • Projectes que impulsen l’eficiència energètica i el millor aprofitament dels recursos naturals

  • Projectes que impulsin la reutilització d’aigües regenerades per ús agrícola

  • Projectes que posin en valor les varietats locals i les races autòctones


Quins municipis de Mallorca conformen la zona LEADER?


Els projectes que es presentin han d’estar vinculats amb la zona LEADER de Mallorca, és a dir, hi han de tenir la seu o ser una àrea principal d’acció.


Els municipis LEADER són Alaró, Algaida, Artà, Ariany, Banyalbufar, Binissalem, Búger, Bunyola, Campanet, Campos, Consell, Costitx, Deià, Escorca, Esporles, Estellencs, Fornalutx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Llubí, Mancor de la Vall, Maria de la Salut, Montuïri, Petra, Porreres, Pobla (Sa), Puigpunyent, Sencelles, Sant Joan, Santa Eugènia, Santa Maria del Camí, Selva, Sineu, Sóller, Valldemossa i Vilafranca de Bonany.



Com es seleccionaran els projectes que formaran part del programa? (i que per tant tendran opció als premis)


En total hi ha 25 places per al programa de formació. Les inscripcions es formalitzaran per ordre d’arribada entre aquells que compleixin amb els requisits del programa. Tots aquells que no compleixin amb els requisits quedaran directament exclosos. En qualsevol cas, l’organització comunicarà a cadascun dels projectes la seva inclusió o exclusió.



Quins requisits s’han de complir per presentar-se als premis?

  1. Hauran d'omplir aquest formulari d'inscripció fins al 7 de febrer o fins que s'acabin les places

  2. Hauran de complir amb els requisits de les bases

  3. Hauran d'assistir com a mínim a un 80% del programa de formació que es farà entre el 8 de febrer i el 5 d'abril.

  4. Hauran de lliurar fins al 12 d’abril, un Pla d’Empresa segons els model de l’IDI.





395 views0 comments
bottom of page